maandag 27 april 2015

Lifelog: Ochtendgymnastiek

In de lente te voet gaan naar het station, het heeft zijn voor- en nadelen. Enerzijds doe ik aan ochtendgymnastiek, anderzijds ervaar ik in de trein de behoefte nog wat te slapen.

Wanneer ik moet vertrekken naar het station is het best nog fris. Ik voel hoe mijn lichaam tintelend wakker wordt. Ik moet mijn benen aanmoedigen op hetzelfde ritme te blijven en het blijkt best een intense oefening voor me te zijn. Wanneer ik aankom aan het station overvalt me een zucht van opluchting en ik voel hoe een dipje me overvalt.

In de trein blijkt het dan telkens heel warm te zijn. Ik doe alle moeite om mijn half uurtje schrijven per dag af te vinken van mijn lijstje. Halverwege moet ik echter toegeven aan dat kleine dutje. Even snoezen terwijl we richting hoofdstad reizen. Luisteren naar mijn lichaam, het is nog altijd belangrijker dan luisteren naar dat taken- of wensenlijstje.

Bijna op 'tram 40' en toch het gevoel dat ik eerder op 'tram 50' stap. Ik zag laatst op tv hoe een van de meisje van K3 aan een gezondheidstest meedeed. Ook zij bleek een conditie te hebben van een bejaarde. Al ben ik stiekem best nieuwsgierig naar mijn resultaten op zo'n test, ik zou het denk ik niet durven openbaren.

Ik heb nog heel wat werk met het veranderen van mijn eetpatroon en het opvolgen mijn voedingswaarden. Mijn BMI zit ondertussen goed, maar er mag toch nog minstens een kledingmaat van de weegschaal verdwijnen. Op mijn takenlijstje staat nu de aankoop van een batterij voor mijn sportuurwerk. Ik wil mijn hartritme weer eens wat opvolgen. Ik wil opnieuw het lichaam van een dertiger. Die conditie moet verbeteren.

6 opmerkingen:

  1. Ik gebruik ook altijd een hartslagmonitor tijdens het hardlopen. Dat geeft houvast en informatie of je goed bezig bent.

    Die foto van die hond vind ik echt geweldig : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die monitors zijn geweldig, jammer genoeg gaan bij mij de batterijen niet zo lang mee.

      Die hond, dat was ik, echt waar! :p

      Verwijderen
  2. Ik loop bijna nooit met een hartslagmeter, vind dat namelijk niet zo prettig zitten. Ik kan mij wel inbeelden dat het handig is, maar verkies toch om te lopen volgens het gevoel in mijn benen. Nog veel succes met het verbeteren van je conditie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Myriam,
      Net genoten van jouw nieuwe gedichtje.
      Ik vind het vooral in de beginfase handig. Toen ik voor het eerst een hartslagmeter had viel het me vooral op dat mijn ritme meestal te hoog lag om te vermageren, te laag om mijn conditie te verbeteren. Dankzij die meter leerde ik mijn ideale ritme kennen.
      Die band rond mijn lichaam vind ik ook niet aangenaam, maar ach, het is maar voor even... Of eerder, tot mijn batterij weer plat is ;)

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Ha! Héél herkenbaar. Ik neem het me ook al veel te lang voor en doe er al veel te lang veel te weinig aan: de conditie!
    Ik probeer wel bijna alles te voet te doen. Dat is de natuurlijkste manier van bewegen en als ik veel gewandeld heb, voel ik mij 's avonds altijd heel lekker.
    Trouwens, in de lente en de zomer te voet naar het station gaan, vind ik altijd heerlijk. Zo lekker genieten van dat mooie weertje 's ochtends...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sunny,

      Wel, deze zomerse temperaturen zorgen er zeker voor dat ik alles te voet doe, veel te warm in die wagen.
      Naar de winkel ga ik meestal te voet, tenzij ik veel drinken of diepvriesproducten nodig heb. Mijn grootste probleem is 's morgens de klok in het oog houden ;)

      Groetjes

      Verwijderen