maandag 13 juli 2015

Lifelog: Glijden in een zomergloed

Ik zag hem in de wandelgangen, er ging een gloed om hem.

Glanzende zwarte krullen samengebonden in een staartje, een bruin gelaat met diep bruine, bijna zwarte ogen. Mijn lengte, slank gespierd, verzorgd van kop tot teen. “Wie ben jij?”, was de eerste gedachte die door mijn hoofdje ging. Waarom is mijn aandacht zo op je gefocust. Je werkt in de blok waar ik ooit werkte. Je verliet het gebouw toen ik een pauze wou nemen. “Kom ik jou ooit nog tegen? Stel je voor dat ik daar nog zou werken. Wat zou ik zeggen moesten we samen in de lift staan?”

Een dag later, je staat buiten een sigaretje te roken. Ik ga naast je staan. Je hebt het waarschijnlijk wel gevoeld, ik heb je bestudeerd van kop tot teen. Jouw handen iets groter dan de mijne. Donkere groeven in de huid van jouw handen. Als ik me niet vergis betekent dit dat je iets ouder bent dan je er uitziet. Jouw zwarte haren hebben soms een zilveren gloed. “Wat gebeurt er met me? Waarom heb ik vlinders? Stop met staren meid! Arch, het is sterker dan mezelf. Hoe zou je ruiken?”

Een dag later, de rollen zijn gekeerd. Ik ga naar huis en jij staat buiten te roken. “Cool, ik ga jou seffens nog even heerlijk bespioneren.” Op de trappen draai ik me om. Je gaat net naar binnen. Donkere jeans, wit hemdje. Het onbekende trekt me mysterieus aan. “Toe blijf nog even staan!”. Pech gehad. Wat maakt het ook uit, ik ben niet zoekende, verre van. Ik kan me beter niet focussen op wat ik niet wil. “Hoe zou zijn stem klinken?”

Een dag later. Jij zit in de hal op een bankje. Ik zie je. Onze ogen vinden elkaar, ik schrik even op. Jij glimlacht, ik smelt. Ik ga naar buiten en tot mijn verbazing volg je. “Je volgt!” Stress, heel veel stress. “Wat moet ik doen?” Jij zegt hallo, ik groet je verlegen terug. “Vlaams? Ben je Vlaming? Zei je nu Hallo of hello” Ik weet niet waar ik moet kijken. Spreek ik je aan, dan nodig ik uit. Spreek ik je niet aan, dan … “Crap”. Je rookt sneller dan ik. Je kijkt me nog even glimlachend aan. Een laatste groet.

Oh wat ga ik heerlijk van je dromen. Man wat ben jij mooi.

7 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd hoe dat verder gaat... houd je ons op de hoogte?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :D waar het hart van vol is... Spannend he.

      Verwijderen
  2. Inderdaad, heel spannend. Ben reuze benieuwd naar het vervolg. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meevoerende beschrijving van een avontuurlijk gevoel.
    Ik hoop stiekem dat het avontuur hierbij blijft. De fantasie is altijd spannender dan de realiteit erachter. (Of maak ik daarmee de fantasie nou juist kapot en had ik dit niet moeten zeggen?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut niet. Ik volg jou in jouw overtuiging. Ik vind het altijd fascinerend te ervaren hoe sommige mensen plots opspringen uit die menigte. Maar helaas in het verleden reeds ontdekt dat dit niet meteen een duiding is voor iets dat voorbestemd is.

      Verwijderen