donderdag 13 augustus 2015

We gingen op reis en er verdween uit de portemonnee…

Geld - Bron: Pixabay - User: Foundry

Wat ik spendeer op reis probeer ik jaarlijks uit mijn spaarboekje te toveren.

Ieder jaar opnieuw maak ik een algemeen overzichtje van wat ik gespendeerd heb. Op die manier kan ik wat inschatten hoeveel spaargeld ik nodig heb voor het volgende jaar. Ik ga samen met mijn ouders op reis wat er voor zorgt dat de algemene kosten best beperkt zijn.


Een kort overzichtje:

  • Verblijf 200 euro (800 euro)
  • Voeding 91,91 euro
    • 34,81 euro
    • 19,35 euro
    • 15,88 euro
    • 21,87 euro
  • Uitstapjes 288,42 euro
    • Laserschieten 22 euro (2p)
    • Laserschieten 44 euro (4p)
    • Minigolf 14 euro (2p)
    • Explorado 42,90 euro (4p)
    • Skiën 48 euro (2p)
    • Zandsculputurenfestival 16 euro (2p)
    • Etentje met vrienden 59,40 euro (4p)
    • Etentje met ouders 31,10 euro (4p)
    • Snoepgoed Plopsaland 11,02 euro
  • Internet 30 euro
  • Parking 4,30 euro
  • Zakgeld 150 euro

Totaal 764,63 euro

Ik heb dus de keuze, ofwel plaats ik iedere maand ongeveer 65 euro in een spaarplan, ofwel trek ik dat bedrag automatisch af van mijn verlofgeld. We zien wel wat de toekomst brengt.

4 opmerkingen:

  1. Leuk blogje, ik zag u via andere blogsters, zo gaat het op blogland, bedankt voor het delen, ik volg meestal blogjes dat te maken hebben met huishouden, haken, en koken...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi,
      Leuk dat je langs kwam. Af en toe zal er dan wel eens een blogje gepost worden dat op jouw interesselijst staat.
      Tot schrijfs

      Verwijderen
  2. Eigenlijk wil ik de pret niet bederven, maar zoals je zelf al eerder stelde: het wordt ieder jaar duurder. Je moet dus de prijsverhoging proberen in te calculeren, maar ergens neemt dat gecijfer wel een beetje weg van de pret. Eigenlijk zou een mens moeten kunnen onbekommerd op verlof gaan, zonder financiële besognes !
    Toen we nog beiden gezond waren, gingen Anny en ik met de rugzak en de tent op stap. Om eerlijk te zijn, we hebben die tent altijd mee genomen, maar nooit gebruikt. We vonden wel altijd een gîte, of een B&B, of een klein hotelletje... Buiten het feit dat dit voor ons DE formule was om echt veel te zien, contact te hebben met de mensen van de streek, is het ook nog eens goed voor je conditie. Maar, in de praktijk kun je dat maar als de kinderen groot genoeg zijn, of als je ze kunt droppen bij Oma en Opa (wat mij echt geen optie lijkt !).
    Natuurlijk, wij waren echte wandelaars, stappers, die veel eer stopten voor een bloempje in de berm dan voor een monument.
    Misschien kun je de formule even uittesten: sluit je aan bij een wandelclub, en zie of het stappen door de natuur je bevalt...
    Dat wij het niet meer kunnen, is wel onze grootste frustratie !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wandelen doe ik ook heel graag. Ik ben dochterlief wat aan het trainen, het fietsen lukt al beter maar het wandelen is nog niet echt haar ding. Tegen volgend jaar hoop ik dus wat meer fietstochten te doen. Dit jaar zijn we wel van Westende naar Oostende en terug gefietst. Ze heeft dat goed gedaan, maar was op het laatste wel doodop. Aan de zee vind ik vooral de wandeltochten van natuurpunt leuk, maar we zijn altijd te laat wakker :p

      Verwijderen