Eindelijk zomer!

Vakantie

Het keerpunt is aangebroken, vanaf vandaag geen huiswerk meer! Dochterlief heeft vandaag haar laatste toets. Ik ben superblij want dat betekent dat we vanaf nu extra vrije tijd hebben en niet meer moeten vechten om op tijd in bed te liggen. Nu kan de zomer pas echt beginnen.

Het moment is aangebroken om te bepalen welke activiteiten we deze zomer kunnen doen. Dankzij de aangeboden evenementen op Facebook heb ik reeds een aantal zaken aangeduid. Komend weekend moet ik er even de website 'Uit in Vlaanderen' bijnemen, daar vind ik ieder jaar wel een ruim aanbod aan uitstapjes.

Al die uitstapjes hoeven niet meteen. We plaatsen ze gewoon in onze digitale agenda. Wanneer we 's morgens opstaan besluiten we pas of we die dag op uitstap willen gaan of niet. Voor mijn dochter is het belangrijk dat ze haar vriendinnetjes af en toe kan zien tijdens de vakantie. Voor de rest geniet ze van een aantal uitstapjes om de sleur te doorbreken. Of dat nu een parkconcert, een bezoekje aan een interactief museum, een pretpark of een boswandeling is, maakt niet echt uit.

We zijn uitgenodigd voor twee verjaardagsfeestjes en een collega heeft ons uitgenodigd voor een bezoekje aan een interactief museum. Via collega's heb ik reeds enkele gratis tickets en kortingsbonnen gekregen voor een pretpark. De parkconcerten in onze streek zien er ook weer goed uit. Natuurpunt zal wel een aantal begeleide wandelingen geven. Rest mij enkel nog de activiteitenkalender van onze gemeente, de omliggende gemeenten en ons vakantiedorp er bij te nemen.

Mijn meisje wordt groot, het vijfde leerjaar reeds achter de rug. Volgend jaar is eigenlijk best een emotioneel jaar. Nu reeds laten ze af en toe traantjes omdat ze bang zijn elkaar te verliezen na dat zesde jaartje. De gedachte aan nieuwe vrienden biedt geen troost. Het is een afscheidsjaar dat voor de deur staat en ze zijn er reeds intens mee bezig. Hopelijk kan de zomervakantie hun hoofdjes even los maken van die overgang. Wij gaan alvast genieten van iedere dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen