Mobiele abonnementen vergelijken

Mobiel

De mobiele operator Proximus verhoogt op 1 augustus de tarieven voor zijn gebruikers. Heel wat mensen geloven dat Proximus op die manier het afschaffen van de roaming tarieven wil goedmaken. Minister De Croo roept de bevolking op om prijzen te vergelijken en over te stappen naar andere operatoren. Ik heb de oproep gehoord en ging aan de slag.

Mijn dochter heeft op dit ogenblik een abonnement bij Proximus, het Mobilus S FullControl. Dat betekent dat zij voor 15€ per maand onbeperkt kan sms’en, 120 belminuten heeft en 1GB data heeft. Het nadeel aan dit abonnement is dat ze niet kan mms’en, het voordeel is dat ze nooit over haar bedrag kan gaan omdat het werkt met een prepaid principe.

Mijn moeder heeft op dit ogenblik een abonnement bij Telenet, de King. Dat betekent dat zij voor 15€ per maand onbeperkt kan sms’en, 150 belminuten heeft en 1,5GB data. Zij kan wel mms’en ze kan zelf ingeven hoeveel ze maximum mag boven haar limiet gaan. Voor mijn moeder heb ik dit ingesteld op 10€.

Bij Mobile Vikings vind ik iets gelijkaardig. Dat zou betekenen dat ze voor 15€ per maand 2000 sms’jes krijgt, 150 belminuten heeft en 2GB aan data. Na een telefoontje kwam ik echter te weten dat ik daar de limiet enkel kan instellen op 60 euro. Dat vind ik toch wel iets te riskant en ik ben niet van plan om maandelijks 60 euro te betalen.

Telenet was dus mijn favoriet. Ik heb het abonnementje laten omzetten en meteen werd ik geïnformeerd over een 'interessanter' pakket dan datgene wat ik nu heb, Telenet 'Wigo'. Voor 13 euro extra kunnen mijn moeder en dochter onbeperkt bellen en smsen en hoeven we niet meer te zagen over het internetverbruik via wifi. De verleiding is enorm, ik heb bedenktijd gevraagd. Binnen veertien dagen belt mevrouw me terug.

Contactgegevens Telenet

Telefoonnummer: 0800 66 046.

Openingsuren

  • maandag tot vrijdag (8 u. - 20 u.), zaterdag (9 u. - 17.30 u.)
  • op zon- en feestdagen zijn we gesloten

Contactgegevens Mobile Vikings

Telefoonnummer: 078 353 033

Openingsuren

Maandag tot vrijdag (08:30 - 12:00 en 12:30 - 17:00)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen