Tag: Blog Top 3

Ik werd door Ann W. van ‘En toen werd ik mama’ genomineerd voor de ‘Blog Top 3 Tag’.

Ik vind het altijd leuk om even op zoek te gaan naar de oorsprong van een tag. Bij deze mocht ik toch een tijdje wilfen. Best leuk, opnieuw een aantal blogs toegevoegd aan mijn leeslijst. De bedenker van deze tag blijkt Sylvia Kuijsten te zijn.

0. Een foto die te maken heeft met het getal 3

Een tiental jaar geleden maakte ik een tekening van de drievoudige godin, de jonge vrouw, de moeder en de oude wijze vrouw. Ik had de tekening gezien in een boek. Ik vond het zo mooi, ik moest er gewoon mijn eigen versie van maken. Heel wat vrouwen leven uitsluitend lineair. We worden geboren, groeien op tot een jonge vrouw, krijgen kinderen en spelen mama, worden oud en grijs om uiteindelijk vrede te nemen met het idee dat de dood voor de deur staat. De maan maakt me duidelijk dat die fases niet zo lineair hoeven te verlopen, eerder cyclisch in een spiraalvorm. Alles heeft een tijd van komen en gaan, een einde is een kans op vernieuwing, een verdieping.

1. Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?

Tijd om te mijmeren en te schrijven zal wel het allerbelangrijkste zijn. Verder is er eigenlijk niks onmisbaar. Ik heb een digitaal dagboek op mijn iPad en wat betreft het bewerken van mijn blog en het uploaden van foto's maak ik graag gebruik van mijn laptop.

2. Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?

Een duidelijk lettertype. Sommige mensen gebruiken kleine, krullende lettertypen, op een klein scherm is dat nauwelijks leesbaar.
Persoonlijke meningen en ervaringen. Ik kan het niet laten, op een blog zoek ik vooral naar de ervaringen en de mening van de schrijver.
Een pagina, blok of menu waar je vrij snel kan zien wat de hoofdonderwerpen zijn en waar je snel een aantal titels kan overlopen.
Mag ik er echt maar drie? :p

3. Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefst?

Ervaringen die me aan het denken zetten, dat kan recht uit het leven gegrepen zijn of dingen die ik heb gezien op tv of gelezen op het internet, een boek, …
Zaken waar ik me wil in verdiepen. Ik leer het meeste bij door voor mezelf een samenvatting te schrijven.
Van sommige dingen verwacht ik dat niemand dat wil weten en toch betrapt ik mezelf er op dat ik het zo graag lees bij anderen. Dan doe ik mijn best om daar ook een posting rond te doen. Zoals bijvoorbeeld mijn stukjes over mijn uitgaven of het opruimen van mijn spullen.

4. Wat zijn de drie populairste posts op je blog?

5. Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?

Ik wil mijn schrijfstijl verbeteren. Soms vind ik het moeilijk om aan mensen uit te leggen wat ik nou net bedoel. Schrijvend wil ik leren om sneller tot een samenhangend geheel te komen.

Bloggen is en blijft in de eerste plaats toch een manier om mezelf te motiveren. Het moedigt me aan om mij te verdiepen in bepaalde onderwerpen, op dit ogenblik minimalisme en voeding.

Ik hoop dat mijn blog vooral rust uitstraalt.

6. Via welke 3 sociale media is jouw blog te volgen?

7. Wat zijn de 3 voor- of nadelen van bloggen?

Het voordeel van bloggen is volgens mij de feedback van lezers. Daarnaast denk ik dat de meeste schrijvers voor zichzelf de lat net wat hoger leggen wanneer de rest van de wereld kan meelezen. Nadeel aan bloggen is dat je door het meelezen bij anderen soms geneigd bent van de hak op de tak te springen.

8. Welke drie mensen laten de meeste reacties achter?

Dankjewel allemaal!!!

9. Wat zijn jouw 3 favoriete blogs van anderen?

Dit vind ik een enorme moeilijke vraag. Sommige sites bezoek ik graag omwille van de lay-out, anderen omwille van de interessante onderwerpen en nog andere omwille van de leuke persoonlijkheid van de schrijver.

Ik heb mijn lijstje even doorlopen en heb er de volgende bloggers uitgekozen:

10. Over welke 3 onderwerpen lees je het liefst bij andere blogs?

  • Ervaringen en vooral de innerlijke beleving bij de ervaringen.
  • Minimalisme, op dit ogenblik vooral gericht op gezondheid, zowel metaal, emotioneel als fysiek.
  • Filosoferen met kinderen… ik kan het niet laten, kinderen zijn zulke zalige eerlijke gesprekspartners.

11. Welke 3 blogtips heb jij voor andere bloggers?

Zorg dat het bloggen ontspannend blijft. Hou niet te veel rekening met de statistieken, voel je niet verplicht al jouw vrije tijd online door te brengen en herlees jouw eigen blog regelmatig.

12. Nomineer 3 bloggers.

Ik nomineer…. Mijn drie eerst lezers! Ja, jij! ;)

8 opmerkingen:

  1. Mijmertijd als iets wat absoluut nodig is om te bloggen herken ik helemaal! Want dat is het moment dat je nieuwe ideeën krijgt vind ik altijd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat zijn meteen ook de leukste momenten he Nicole. Dan enkel nog de tijd nemen om alles mooi in blogjes te krijgen ;)

      Verwijderen
  2. Leuk dat je naar de persoon bent gaan zoeken die de lijst gestart is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, nogmaals bedankt voor de nominatie. Ik heb gezien dat je jouw linkje bij haar gepost hebt, zou ik ook nog moeten doen.

      Verwijderen
  3. Wat leuk dat je mij getagd hebt! Het kan eventjes duren vooraleer mijn blogpost online staat, maar ie komt eraan hoor, ooit. :)
    Ook fijn om aan de hand van die vragen meer over jou, je blog en motivatie te leren. Mijmertijd klopt helemaal. Voor mij is dat meestal 's avonds wanneer ik in bed nog wat zit te schrijven, dan bedenk ik mijn meeste schrijfsels. En jouw blog straalt voor mij rust uit. Ik lees hem graag omwille van jouw goede schrijfstijl en onderwerpen. Ik heb zojuist ook jouw manifest gelezen, zo interessant en inspirerend! Ik ga het uitprinten, want er staan zoveel goede tips in die mij zullen helpen bij het opruimen van m'n spullen. Een goede motivatie voor als ik het niet meer zie zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Myriam,
      Blij dat je de tag gaat overnemen. Ik kom toch vaak langs, dus ik zal hem wel zien verschijnen.
      In bed dan nog, amai. Vijf minuutjes in het donker en ik lig te snurken :p

      Bedankt voor jouw complimentjes, dat is zo leuk om dat te lezen. Vaak denk ik dat ik louter voor mezelf aan het schrijven ben, maar jouw reactie laten me toch wel merken dat gedachten delen leuk is.

      Groetjes

      Verwijderen
  4. Ik heb ook altijd veel tijd nodig om over onderwerpen na te denken. Ben het met je eens dat een menu echt niet mag ontbreken aan een blog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt wel he, ik ben over dat van mij nog aan het nadenken. Aan de hand mijn tags kan ik al merken welke richting ik uit ga... Nu het nog in een structuur gieten ;)

      Verwijderen