Moederdag in Plopsaqua

Plopsaqua

Met Moederdag krijgen alle mama's een geschenk van Gert Verhulst, gratis naar Plopsaland.
Bij deze, dankjewel Gert, het is ieder jaar opnieuw genieten. Op deze dag ben jij voor ons de ideale man. Als alleenstaande mama ben jij immers de enige man die mij een geschenkje geeft met moederdag.

Wanneer je rond Moederdag een 'Dag Allemaal' koopt krijg je een ticket waarmee je als mama gratis naar Plopsaland kan. Mei is vaak geen ideale periode om naar zee te gaan, maar Plopsaland De Panne is ondertussen toch wel uitgegroeid tot een pretpark waar je zowel met goed als slecht weer een dagje rijkelijk kan vullen.

Het doet me wat denken aan mijn eigen kindertijd. Met de familie gingen we vaak naar Bobbejaanland. Het was ideaal omdat we bij slecht weer naar de shows konden gaan kijken. De liedjes van Bobbejaan kenden we allen uit het hoofd en iedereen zong heerlijk mee. Nu leer ik de liedjes van Plop, Mega Mindy, K3 en Piet Piraat. De klemtoon is veranderd, het kind staat meer centraal en dat bevalt me best.

Dochterlief had op tv de reclame van het nieuwe zwembad gezien. Iedere dag liet ze me weten hoe graag ze naar Plopsaqua wou. Ik heb reeds tickets voor deze zomer, maar dat vond ze nog veel te lang wachten. Na wat nadenken viel het me toe. Het is bijna Moederdag, vraag aan oma of ze een 'Dag Allemaal' koopt. Een dag later lagen de tickets klaar en konden we onze kalender aanpassen.

Wat onzeker gingen we het waterpark binnen. Een nieuwe plek is toch altijd weer even aftasten. Toen we naar binnen gingen waren we even overdonderd. Enorm veel geluid en lichtflitsen kwamen op ons af. Het was storm op zee en de donder galmde door de ruimte. Het is prachtig geworden. Wanneer je het decor van Plopsaqua vergelijkt met andere tropische zwembaden, dan valt de mond toch even open. Dit moet een fortuin gekost hebben.

Het waterpretpark is mooi opgedeeld en voor iedereen is er wel iets leuk. Eerlijk is eerlijk, voor kleuters en kinderen van 1.30 tot 1.40 meter is het een paradijs. Mijn dochter van negen had na 7 uren zwemmen nog steeds geen zin om te vertrekken. Ze had haar favoriete glijbaan en stapte wel 200 keer de trap op om doorheen de wilde rivier te glijden.

Het was een mooie moederdag. Ik maakte pret met dochterlief in de wilde rivier. Schrok me rot wanneer iemand me per ongeluk vastgreep, schoot uitbundig in de lach wanneer ik zelf per ongeluk een vreemde zijn been of arm vastnam. Ik kwam tot rust in de sauna en het bubbelbad. Hield een kleine siësta in de ligzetels. Het enige wat ik nog miste was een solarium, maar het waterpretpark is er in de eerste plaats voor kinderen dus ik mocht niet klagen.

Iedere beleving brengt wijsheid met zich mee voor de volgende ervaring. Ook in dit waterpretpark zijn er uiteraard een aantal dingen die ik de volgende keer beter wil voorbereiden.

  • In het pretpark hebben we de gewoonte 's middags een broodje te kopen in de Panos en ’s avonds gaan we bij Mr. Spaghetti pasta eten. Die luxe hadden we niet in het waterpretpark. In de ‘Viking Snack’ kan je iets kopen, maar denk dan vooral aan een horecapunt zoals een kleine ‘McDonalds’. Een Bicky Burger met frietjes kan best, maar dan op het einde van de dag. Na het middageten had ik tijdens het zwemmen knap last van mijn maag. De volgende keer neem ik voor 's middags een boterham mee. In het Plopsaqua zelf mag je jammer genoeg niet picknicken, we zullen creatief moeten zijn.
  • Het waterpretpark is niet zo groot, dus in de zomer verwacht ik een grote drukte. Blijkbaar kan je op voorhand bellen met de vraag of ze veel volk verwachten of niet. Ook op de website kan je volgen of het zwembad al uitverkocht is of niet. In de zomer kan je pech voorkomen door de tickets, en bijgevolg ook de toegang, online te reserveren.
  • Voor de sauna moet je naar buiten en bij koud weer is dat niet ideaal voor de spieren. Een badjas of badponcho voor buiten is voor mij onmisbaar.
  • Ik had niet verwacht zoveel vrije tijd voor mezelf te hebben. Aangezien mijn dochter de ideale leeftijd heeft voor dit waterpretpark mocht ze alle vrijheid nemen om alleen te gaan zwemmen en glijden. De volgende keer wil ik oordopjes en een boek meenemen. Een paar vrije uurtjes om te lezen kan daar best.

Plopsaqua Plopsaqua
Plopsaqua Plopsaqua
Plopsaqua Plopsaqua

6 opmerkingen:

  1. Handige lessen heb je daar opgeschreven. Als ik de foto's zo eens bekijk is het in ieder geval niet zo verschrikkelijk druk. Dat is al heel fijn vind ik altijd.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Nicole,

      Ik hoop maar dat ik mijn blogje nog eens herlees komende zomer :D

      Groetjes

      Verwijderen
  2. Het ziet er inderdaad prachtig uit. Heel mooi decor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat er komende zomer heel wat mooie foto's zullen verschijnen online. Heel wat mensen met een camera gezien, vooral die camera's voor onder water moeten speciale beelden opleveren.

      Verwijderen
  3. Leuk om jullie ervaringen van Plopsaland hier te kunnen lezen. Ik ben er nog nooit geweest. Ook als kind als als jongere kwam ik al nooit in pretparken. Of toch wel... het enige pretpark waar ik ooit geweest ben, is de Meli! Ben jij daar ooit geweest? Ik herinner me nog wel de potjes chocoladepasta met honing. Daar was ik als kind erg dol op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh Sunny Mama, Meli, dat is pure nostalgie. Daar ging ik als kind iedere zomer heen, krijg er nog kriebels van wanneer ik er aan denk. Wij eten nog steeds de honing en honingkoeken van meli. In Plopsaland zelf is er nog een klein huisje ter herinnering. De komst van Maya maakt dat dan weer goed he.
      Zalig.

      Waarom gingen jullie nooit naar pretparken?

      Groetjes

      Verwijderen