De zoektocht naar sandalen

Sandalen Rieker

Doorgaans heb ik indruk dat je verslaafd moet zijn aan shoppen om degelijke kledij en schoeisel te vinden.

Vorige maand kocht ik een paar sandalen van Hush Puppies. Online las ik dat het degelijke schoenen waren die, ondanks dat het een Amerikaans bedrijf is, gemaakt worden in Europa. Degelijk, betaalbaar en mooi, dat kon niet misgaan. Ik ging op zoek naar winkels in de buurt die sandalen van Hush Puppies verkochten en liep al snel met mijn nieuwe aankoop door de straten.

Op het einde van de dag kon ik bijna janken. Mijn god, wist ik veel dat eelt zoveel pijn kan doen. Ik had nog nooit of nauwelijks last van eelt. Nu waren mijn hielen op een dag ingepalmd door eelt en ik had een diepe groef in mijn hiel waardoor ik nauwelijks nog op mijn voeten kon staan.

Terwijl ik mijn voeten lieten bekomen in een voetbadje ging ik online op zoek naar de oorzaak van eelt. Al snel kwam ik er achter dat ik de oorzaak moest zoeken bij te smalle schoenen. Wanneer ik mijn sandalen aan heb lijken ze gepast, maar wanneer ik even goed doorduw op mijn hiel merk ik dat ze net iets te smal zijn. Op forums las ik dat Hush Puppies eigenlijk bedoeld zijn voor vrouwen met smalle voeten.

Ik was zo kwaad op mezelf, ik had me beter moeten informeren in plaats van me zo te laten leiden door de schoonheid van de sandaal. Dus zette ik online mijn zoektocht verder en kwam uit bij het Zwitserse merk 'Rieker' en het Deense merk 'Ecco'.

Ik geloof dat ik in de winkel alle sandalen zonder hak heb gepast. Allemaal bleken ze te smal te zijn voor mijn voeten. Mooi, sierlijk, gemakkelijk… Tot ik even goed op mijn hiel ging drukken, toen bleken ze stuk voor stuk te smal. Allen, behalve 'Rieker'. Dus lopen we nu rond met een nieuw paar sandalen dat hopelijk toch minstens twee zomers zullen meegaan.

Rieker is een merk die verkocht wordt als comfortschoen. Er is veel aandacht gespendeerd aan de zool en dat merk je tijdens het wandelen. Ik heb het gevoel constant op een tapijt te lopen, enorm zacht en warm. De sandalen sluiten om de voet met een elastiek en dat sluit mooi aan, los van welke vorm je voet heeft. Het imitatieleer moest zich de eerste dagen wat zetten, maar ging gepaard zonder blaren of wondjes.

Nu loop ik rond met mijn flikkerende steentjes. Wat zonlicht zorgt er voor dat de regenboogkleurtjes op mijn voeten verschijnen… Ik heb er een nieuw favoriet, betaalbaar merk bij.

10 opmerkingen:

  1. Van Rieker had ik nog nooit gehoord. Ecco lijken mij ook wel makkelijk te zitten.
    Ik moet ook altijd een heuse zoektocht ondernemen op zoek naar de juiste schoen. Mijn voetjes zijn meestal te smal, waardoor ik als ik de sandalen/schoenen aan heb ze meestal gewoon kan uitdoen alsof ik een paar sloffen aan heb. Uiteindelijk heb ik nu wel een paar (ik wilde ecologische sandalen hebben) van het merk Brako (online besteld). Eigenlijk zijn ze een beetje te groot, maar ik had al een paar teruggestuurd en nieuwe ontvangen dus besloot ik dit paar te houden, want ik vind het modelletje wel leuk. Dus ja..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Te smalle voetjes, lijkt me schattig om kleine smalle voetjes te hebben... Maar had er nog nooit over nagedacht dat het omgekeerde al even lastig is. Je maakt me op die manier bewust van het feit dat het voor producenten niet eenvoudig is om op grote schaal te produceren met al die verschillende maten.
      Bij klein denk ik telkens aan Oosterse maten, vind je daar dan niet gemakkelijker jouw ding?
      Ik dacht eerst, groot, dus Amerikaanse maten, maar er zaten duidelijk gaten in mijn logica ;)

      Groetjes

      Verwijderen
  2. Ja, Rieker is een goed merk, en ik vind je sandaaltjes trouwens erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, ik ook, ze zijn reeds helemaal van mij :D

      Verwijderen
  3. Mooie sandalen zeg! En fijn dat ze passen.
    Ik heb een smalle hiel, brede voorvoet en een lage wreef...
    Rampenplan als ik schoenen moet kopen, vooral sandalen en hakjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat voel ik me nu schuldig dat ik zo geklaagd heb. Jij moet het nog veel moeilijker hebben...

      Verwijderen
  4. Ik vind Teva-sandalen wel leuk. Denk dat je daarmee weinig risico loopt dat ze te smal zouden zijn.

    Gelukkig heb ik niet de problemen die jij beschrijft, maar ik kan bijvoorbeeld absoluut niet meer op hakken lopen. Al na een paar minuutjes vind ik dat errug pijnlijk en voel ik me vermoeid. Dat heb ik er niet meer voor over. Er zijn trouwens genoeg modelletjes platte schoenen te vinden die ook elegant zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Teva ziet er handig uit, alleen heb ik de indruk dat ze niet passen bij mijn werkkledij en dan zou ik weer twee paar nodig hebben.
      Die hakjes, zoals ik zei in jouw blogje, breed en maximum twee centimeter, dan voel ik me er goed bij. Ik moet enkel zien dat ik mijn enkels niet belast. Die heb ik reeds een paar keer zwaar verstuikt en dat laat zijn sporen na.
      Wat nieuw voor me is, is dat met hakjes lopen vermoeiend is. Bedoel je dan vermoeiend voor jouw voeten of ben je dan lichamelijk volledig afgemat?

      Groetjes

      Verwijderen
  5. Ik heb laarzen van Rieker die echt heerlijk zaten. Helaas zijn ze nu compleet afgeragd, maar ik heb ze dan ook twee jaar intensief gedragen. Rieker is volgens mij een prima merk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn te horen dat je ze twee jaar hebt kunnen dragen. Ik draag de schoenen die ik heb ook vrij intensief, in de zomer heb ik praktisch alle dagen sandalen aan.

      Verwijderen