Kamerverhuis: Dromen van vernieuwing

Verhuisdozen uitpakken

De kamerverhuis is achter de rug, we liggen in ons bed te staren naar de lege muren.

Mama, ik wil roze muren! Wanneer gaan we verven? Mama ik wil een hoogslaper, mag ik er een kopen. Mama, mag ik mijn dozen al uitpakken? Mama, wanneer zijn jouw kleren weg? Vol ongeduld vuurt ze de ene vraag na de andere op me af. Het kan allemaal niet snel genoeg gaan.

Mama gaat deze week verf halen en volgend weekend verf ik jouw kamer eerst. Dan kan je de week erna reeds inrichten. Een hoogslaper mag je kopen als je elf bent. Maak maar al een spaarenvelopje en spaar 700 euro. Na het verven ga ik een kast zoeken en dan kan het nog tot drie maanden duren voor ze leveren. Met wat geluk kan je in de herfst de kast volledig opeisen.

Hier en daar heeft ze toch reeds wat spullen uitgepakt. Haar beertjes staan reeds op haar bed en haar bureau is ook reeds ingericht. Dat ze dat tegen volgend weekend opnieuw moet opruimen vindt ze niet erg. Ze geniet van het inrichten en schikt en herschikt met het weinige dat ze reeds heeft uitgepakt.

Moe maar voldaan lig ik in mijn kamer te dromen. Ook voor mij kan het niet snel genoeg gaan. Welk kleur zou ik kiezen? Misschien een spreukje op die deur. Zou ik mijn beeldjes al op de vensterbank zetten? Wat moet ik nu allemaal nog in huis halen. Een grote barkruk voor haar zadel. Een kleintje dat ze kan gebruiken als nachtkastje, maar ook om op te staan. Anders kan ze nooit aan de bovenste lade van haar boekenkast. Een kapstok voor mezelf.

Eigenlijk ben ik al aan het decoreren nog voor alles is opgeruimd. We gaan natuurlijk niet voor half werk, dit keer wil ik het goed doen. Toch, inkaderen blijkt dus echt wel een gevoel te zijn dat snel komt opzetten. Ik geniet daar enorm van. Een van de eerste dingen waar ik aan denk is mijn dreamcatcher, die haal ik dus zeker als eerste uit de doos.

Drie sleutelwoorden voor op mijn visionbord, dromen, inkaderen en creatie. De drie krachten waar mijn nieuwe start mee begint. Deze week ga ik goed rusten zodat ik volgend weekend opnieuw met goede moed verder kan doen.

Deze blog maakt deel uit van mijn reis op weg naar minimalisme. Ik laat me inspireren door de minimalisten Joshua Fields Millburn en Ryan Nicodemus. De bedoeling is dat je jezelf aan de hand van een fictieve verhuis omtovert tot een minimalist. Niet alle stappen zijn eenvoudig, maar andere stappen zijn volgens mij voor iedereen doenbaar. Het vraagt wat tijd, aandacht en motivatie. Daar waar zij spreken van 21 dagen, spreek ik liever van 21 stappen. In stap 4 vragen ze je om na te denken over het essentiële. Wil je meer lezen, neem dan een kijkje op mijn verzamelpagina 'Minimalisme', de 21 stappen heb ik in het kort beschreven onder de titel '21 dagen op reis'.

6 opmerkingen:

  1. Oh, ik herken dat ongeduld zowel bij mijn dochter als bij mijzelf heel goed, wanneer er kamer opnieuw ingericht moet worden... Dan kun je gewoonweg niet wáchten op het resultaat dat je in je hoofd hebt en als het er dan uiteindelijk een beetje op gaat lijken, is dat ontzettend genieten.

    Even een vraagje. Spreken tweedehandsmeubels van Marktplaats of de kringloop je niet aan? Die kun je vaak ook mooi opknappen en die zijn stukken betaalbaarder. Via Marktplaats soms zelfs gratis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sunny,

      Marktplaats heb ik de gewoonte niet, maar wel de Kringloop. Hier in de buurt zijn er drie, alle drie bezocht maar jammer genoeg niks gevonden. Ik ga er geen druk achter zetten, mezelf nog wat de tijd geven, maar eind deze zomer wil ik het gevonden hebben, anders ga ik naar de winkel.

      Ondertussen heb ik reeds een klein krukje gevonden, nu nog een barkruk en een kapotstok voor mezelf. We komen er wel... Misschien toch eens surfen op markplaats.

      Groetjes

      Verwijderen
  2. Succes. Ben benieuwd hoe het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat dromen van een nieuwe kamer. Dat kan echt heel fijn zijn! Ik ben benieuwd naar het resultaat.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dromen over de inrichting is zalig. In de realiteit probeer ik me wat meer in bedwang te houden. Het budget loopt anders flink op ;)

      Verwijderen