De eerste dag aan zee

kamperen

De eerste dag aan de kust zit er bijna op. Moe maar voldaan lig ik op mijn bed.

De ochtendspits verliep vlekkeloos, we hadden zelfs geen behoefte om onderweg te stoppen. Hier en daar een aantal vrachtwagens die het verkeer lieten dichtslippen, maar verder weinig problemen. Voor de middag kwamen we aan op de camping en het geluk zette zich verder, we mochten reeds naar onze staplaats toe.

Het opzetten van ons huisje voor de komende drie weken nam een half dagje in beslag. Mijn ouders en dochter slapen in een caravan en hebben daar een prachtige voortent bij. Ikzelf slaap in een camionette en we hebben een bijtent om extra spullen in kwijt te kunnen. Alles monteren en alles op zijn plaats zetten is best een intensieve taak, maar eens het klaar is voelt het als "Oost west, thuis best". Hier heb ik mijn hartje verloren.

Dochterlief heeft van het ganse gebeuren niet veel gemerkt. Haar vriendinnetjes van vorig jaar waren hier reeds. Ik hoefde slechts haar bikini en fiets uit de camionette te halen en ze was klaar voor een dagje speelpret. De camping heeft sedert dit jaar een waterspeeltuin. Het is een zalig plekje om te vertoeven en de kinderen brengen daar het meeste van hun tijd door. Wat zal het lipje hangen wanneer het eens minder goed weer is. Gelukkig heb ik een mapje liggen met daarin alle gegevens voor uitstapjes bij slecht weer. Laserschieten, cinema, skiën, bowling en zwemmen staan op de eerste rij.

Vanuit mijn bedje kijk ik om me heen en ik besef, wat ben ik een gelukszak. Drie weken louter ontspannen met het minimale aan comfort, maar bijgevolg ook het minimale aan werk om me heen. Aan de wand hangen vier kleedjes en stiekem hoop ik dat ik niet meer dan dat zal nodig hebben. Op mijn tafeltje staat mijn Senseo centraal, de komende drie weken staat pauzeren immers centraal.

Terwijl de zon zich laat zakken in de zee besluit ik nog wat aan yoga te doen. Mijn avondmaal was een lekkere bom vol calorieën, Mihoen Goreng van de Colruyt, goed voor 840 kcal. Ach, het is vakantie, dan mag het al eens wat meer zijn.

8 opmerkingen:

  1. Geniet van je vakantie! Lijkt mij heerlijk om 3 weken niets te 'moeten'. Jammer genoeg zit dat er niet in voor mij dit jaar. Nogal druk op 't werk. In augustus heb ik wel enkele daagjes verlof en misschien dat ik mij in september ergens een weekje kan terug trekken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer voor je, maar september is ook een mooie maand om te genieten van een vakantie. Normaal nog mooi weer en veel minder druk.

      Verwijderen
  2. Vind je het ook niet opmerkelijk dat we blijkbaar pas echt kunnen ontspannen als we van huis weggaan en ons in een andere omgeving bevinden waar dat blijkbaar mag van onszelf?
    Ik wens je een fijne tijd toe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het grote voordeel is dat gand het gezin dan in een ontspanningsmodus komt. Thuis is er altijd wel iemand die druk bezig is en nood heeft aan wat hulp. Dus op reis mag het niet enkel van onszelf maar ook van de rest van het gezin.

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dat is het ook Nicole. Heerlijk genieten, alles mag, niks moet.

      Verwijderen