Tag: Sharing is caring

Bron: PixaBay - User: geralt

Ik werd door Sunny getagd voor de ‘Sharing is caring’ tag.

Deze tag is bedacht door Sammie van ‘Zo Sammie Enzo’. Ik vind vragen omtrent lievelingsblogs en favoriete designs best moeilijk. Enerzijds omdat ik nog vrij nieuw ben in blogland, anderzijds omdat ik eigenlijk nog maar een paar bloggers heb die reeds een plekje in mijn denkwereld hebben. Maar net zoals Sammie geloof ik dat bloggen ook betekent dat je af en toe iets doet voor jouw medebloggers.

1. Van wie is het laatste blogje dat je gelezen hebt en welke was dat?

'Wat zou jij tegen je dagboek vertellen?' van Ann op 'En toen werd ik mama'. Ik vind een open blogje zoals dit heerlijk want het laat me zien dat we allen vroeg of laat wel eens vechten met dezelfde vragen. In één van de punten die ze aanhaalt zoekt Ann openlijk naar een evenwicht tussen mama zijn en vrouw zijn.

2. Welke blogpost heb je als laatste opgeslagen en waarom was dat?

'Een kastje per dag: van vroeger' van Anita Willis. Ze schreef, in het kader van ontrommelen, iets waar ik nog eens dieper wil over nadenken. Dat zal er zeker aan bijgedragen hebben dat ik deze spullen zo lang gekoesterd heb. Het waren kleine stukjes die mij compleet maakten. Bevestigingen van wie ik was.

3. Deel jij weleens een post van een andere blogger op een social media kanaal? Via welk kanaal doe je dat dan?

Echt delen, zelden of nooit. Op google+ geef ik af en toe een like. Ik zit in een paar Facebookgroepen en daar durf ik al eens een blog meegeven in een antwoord. De realiteit is dat ik mijn tijd online probeer te beperken, ik spendeer in die tijd wel aandacht aan schrijven, lezen en reageren, maar hou me van de rest wat weg.

4. Bij welke drie bloggers kom je dagelijks?

Ik kijk dagelijks naar mijn feed en surf naar de titels die me aanspreken of de webloggers die regelmatig langskomen op mijn blog. Niet iedereen blogt dagelijks dus ik denk niet dat ik ergens dagelijks kom.

5. Welke blogposts vond je erg nuttig de laatste tijd?

Ik lees graag mee wat betreft zero-waste en minimalisme maar de laatste tijd haal ik meer uit persoonlijke verhalen van bloggers in dezelfde levensfase. Mama’s die meer vrije tijd zoeken en hiervoor bereid zijn hun prioriteiten en betrokkenheid te veranderen.

6. Bij welke blogger leer je vaak iets?

Ik hou wel van de blogs van Antoon, misschien omdat ik het mis een oma of opa te hebben met wie ik kan praten over de maatschappij en de verschillen tussen vroeger en nu. Daarnaast leer ik regelmatig wat bij op de Facebookgroepen van Moeders Minimalisme: "Minimaliseren kun je leren" en "Minimalisme voor gevorderden"

7. Is er nog een leuke DIY die je laatst gezien hebt?

Ik volg op dat vlak enkel Myriam van Studio Mishmash. Zij maakt prachtige kaartjes. Telkens wanneer ik een kaartje van haar zie fantaseer ik over wie ik dat kaartje zou geven. Dit is één van mijn favoriete kaartjes:

Studio Mishmash

8. Het laatste recept dat je las, bij welke blogger was dat?

Eerlijk gezegd heb ik het afgeleerd om recepten over te nemen van bloggers. Ik heb de laatste tijd al heel wat zaken in de vuilbak mogen gooien. Bovendien heb ik de populaire ingrediënten vaak niet eens in huis. Meestal ga ik bij de leveranciers van ingrediënten op zoek. Voor koeken en cake zoek ik dan bijvoorbeeld inspiratie bij Imperial omdat dit het meel is dat ik koop.

9. Bij wie moest je het laatst hard lachen en om welke blogpost ging dat dan?

Ik heb onlangs nog een mannelijke blogger ontdekt, Ricardo. Ik moest toch wel lachen met deze De wereld van mama blogs

10. Er zijn een hoop bloggers met schitterende foto’s. Noem er eens drie van wie jij vindt dat de foto’s altijd zo mooi zijn.

Ik moet zeggen dat ik daar vrij weinig aandacht voor heb. Myriam van Studio Mishmash haar foto’s zijn altijd mooi bewerkt. Ik heb wel een zwakte voor foto's van kinderen en huisdieren, zoals het konijntje van Iris en het hondje van Miss Milla.

11. Is er een blog waarvan je de lay-out heel gaaf vindt?

Ik vind die van Emma en John mooi. Ik hou van sober. Ik wil liefst niet te veel prullen die me afleiden van de essentie, de tekst. Slaag ik daarin wat betreft mijn eigen blog?

12. Heb je nog leuke nieuwe muziek ontdekt via een blogger?  Bij wie heb je dat nummer gespot?

Nee, eigenlijk niet. Ik bekijk ook zelden de filmpjes die gepost worden. Ik wil de rest van het gezin niet storen met mijn geluidjes. Er is wel een blogger die me doet denken aan een liedje. Dus Sunny, deze is voor jou! ;)

13. Is er een blogpost die je zo leuk vond of zo boeiend dat je vindt dat iedereen die moet lezen? Welke is dat dan?

Nog niet zo lang geleden wist ik niet dat je ex-legkippen kon kopen. Via Miss Milla kwam ik dit te weten. Het deed zoveel deugd de kippen te zien veranderen dat ik vond dat iedereen dit moest weten, je weet nooit wie je kan inspireren. Wanneer ze nu iets post over haar kippetjes dan voel ik mijn hartje smelten. Miss Milla heeft volgens mij een gouden hart.

ex-legkippen

14. Veel bloggers hebben iedere week een terugkerend onderwerp. Naar welke post kijk jij altijd uit en bij wie is dat?

Ik kijk vooral uit naar de blogs van mijn vaste bezoekers. Wanneer mensen regelmatig meelezen en meedenken dan ontstaat er een band. Je wil hun mening lezen over de zoveelste mijmering die je de wereld instuurt, maar je wil ook weten hoe het met hen gaat en wat er in hun wereld gebeurt. Onderaan mijn blog vind je dan ook een lijstje met alle mensen die regelmatig een reactie achterlaten op mijn blog. Ik vind dit handig want het is mijn poortje naar hun blog.

15. Is er een blogger die je pas net ontdekt hebt?

Stilletjes aan wordt ik een vaste bezoeker van ‘Little stories te read’. Ik leerde Karine haar blog kennen via Sunny. Ik hou van haar openhartigheid en haar spontaniteit. Ik denk dat ik nog leuke gesprekken met haar zal hebben. Karine is zeker en vast van plan om nog een tijdje te vertoeven in blogland. Haar site krijgt nog een metamorfose en haar 'Poppie' wordt haar handelsmerk. Karine geeft je heel snel het gevoel dat je gewaardeerd wordt en welkom bent.

16. Tag nu drie bloggers om deze tag in te vullen en vergeet ze niet te vertellen dat je dat gedaan hebt.

Ik heb eventjes niet de tijd om te bekijken wie deze tag reeds ontvangen heeft en wie niet. Ik stel voor dat je even een seintje geeft wanneer je zin hebt in deze tag en dan voeg ik je toe. Voor alle eenvoud, de vragen op een rijtje:

1 Van wie is het laatste blogje wat je gelezen hebt en welke was dat?
2 Welke blogpost heb je als laatst opgeslagen en waarom was dat?
3 Deel jij wel eens een blogje van een andere blog op een social media kanaal? Via welk kanaal doe je dat dan?
4 Bij welke 3 bloggers kom je dagelijks?
5 Welke blogpost vond je erg nuttig de laatste tijd?
6 Bij welke blogger leer je vaak iets?
7 Is er nog een leuke DIY die je laatst gezien hebt?
8 Het laatste recept wat je las, bij welke blogger was dat?
9 Bij wie moest je het laatst hard lachen en om welke blogpost ging dat dan?
10 Er zijn een hoop bloggers met schitterende foto’s, noem er eens 3 waarvan jij vind dat de foto’s altijd zo mooi zijn.
11 Is er een blogger waarvan je de layout heel gaaf vind?
12 Heb je nog leuke nieuwe muziek ontdekt via een blogger? Bij wie heb je dat nummer gespot?
13 Is er een blogpost die je zo leuk vond of juist zo boeiend dat je vind dat iedereen die is moet lezen? Welke is dat dan?
14 Veel bloggers hebben iedere week een terugkerend onderwerp. Naar welke post kijk jij altijd uit en bij wie is dat? Naar welke post kijk jij altijd uit en bij wie is dat?
15 Is er een blogger die je pas net ontdekt hebt?
16 Tag nu 3 bloggers om deze tag in te vullen en vergeet ze niet te vertellen dat je dat gedaan hebt

16 opmerkingen:

  1. Op die vragen zou ik niet eens allemaal antwoord kunnen geven :s
    Maar wel fijn om mijn naam ineens tussen de antwoorden te zien staan :-)
    Ik ben naar een paar gelinkte blogs gegaan en heb er weer een paar bij op mijn lijstje gezet. Altijd fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is dan ook het leuke aan deze opdrachten he, je leert altijd wat nieuwe bloggers kennen en ik zou het wel leuk vinden wanneer een aantal van mij leze ook bij jou langskwamen. Ik geniet van jouw mijmeringen, dus de tag is dik verdiend.

      Verwijderen
  2. Goedenavond Sopdet, ik ben echt geraakt door je mooie woorden! Wat een onverwachte eer. Ik leerde je blog ook kennen door Sunny via Google+. Ik was gefascineerd door je kenmerk (bij mij is dat gewoon een foto bij jou een speciaal symbool). Je ziet, zo'n dingen intrigeren mij. Er ontstaat zeker een klik met sommige bloggers. Ik blijf je volgen, ook al weet ik nog altijd niet goed hoe je eruit ziet of waar je ongeveer woont (ik denk niet zo ver bij mij vandaan).
    Ik heb ook zo'n plotse connectie met Eva van Versatile Eva, een 15 jarige meid die ongelofelijke dingen doet met haar blog. Ze knutselt alles zelf ineen en laat nooit haar gezicht zien. Fascinerend, op die leeftijd. Ze is jonger dan mijn kinderen, nota bene. Vandaag was ik heel de dag offline. Quality time met goede vrienden. Dat geluk heb ik ook (heel goede vriendinnen, sommige al van in de kleuterklas). En nu nieuwe 'computervriendinnen. Onvoorspelbaar dat maakt bloggen zo boeiend.
    En Poppie dat is jouw verdienste. Jij bedacht de naam, zo blijven we verbonden!

    Byebye en veel liefs!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Karine,
      Eerst en vooral veel liefs terug ;)
      Symbolen intrigeren mij ook, heb er mij in een ver verleden enorm in verdiept. Ik hou er van hoe je van in het ene verhaal in het andere tuimelt.
      Ikzelf heb wel al foto's van mezelf gepubliceerd op mijn blog, dus zo mystiek ben ik niet meer, al zeker niet voor bezoekers die me kennen. Dus wie zoekt die vindt zou ik zo zeggen ;)
      Ik ben al eens langs geweest bij Eva, ik geloof dat ik haar in mijn feed gezet heb. De afgelopen dagen zie ik dat de blogger echter weer in gang geschoten zijn, dus ik zie niet iedere publicatie. Vandaar dat ik minstens één keer per week mijn poortjes onderaan mijn site gebruik.

      Ja poppie, deels wel he... Ik vond hem al mooi en nu nog mooier ;)

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Wauw ! Ik zou heel wat van die vragen niet zinnig kunnen beantwoorden. Ik heb op mijn reader wat blogs staan, die dus dagelijks gecontroleerd worden op nieuwe blog(jes), maar dat lijstje is heel dun en selectief. Ik hoop dus dat je mij niet "tagde" (Wat is dat eigenlijk?)... Maar ik geniet wel van de blogs op mijn lijstje, er is er eentje bij die op een heel alternatieve manier tuiniert, en daar volg ik het proces met argusogen, zo van "Zou dat echt zo kunnen ook ?" (Ook daar ben ik dus de ouwe opa, met zijn vastgeroeste ideeën, die niet zomaar verandert van gedacht)...
    Ik heb al een paar van jouw tips en van anderen gevolgd, maar ik blijf heel selectief, en slechts heel zelden spreekt er me eentje voldoende aan om een vast plaatsje te vinden in mijn reader...
    Waarom jij er bij bent? Ik kan dat niet zo maar beantwoorden, er is iets wat me aanspreekt, maar daar precies de vinger op leggen? Nee, dat kan ik niet. Noem het maar " een gevoel"...
    Het blogje van vandaag leert me weer heel wat meer van je. Misschien is dat het geheim? Ik hou misschien wel van dat stukje "ziel", dat stukje blootleggen van je eigen ik. Het "dingen van je af schrijven"... Dat is immers wat ik ook wel doe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Antoon

      Ik heb je ooit al eens getagd hoor, maar ik snap dat dit een gedeelte van blogland is waar je niet echt mee bezig bent. Bij mijn eerste heb ik ook lang zitten zoeken. Een tag is eigenlijk een reeks vragen die iemand bedacht heeft die beantwoord moeten worden door andere bloggers. Het is vaak de bedoeling dat je in jouw antwoorden veel linken legt naar andere bloggers en vervolgens een aantal andere bloggers vraagt om die vragen ook te beantwoorden.
      In het kort, je maakt reclame voor andere bloggers.
      Ik kijk zelf ook regelmatig mee bij mensen die de zaken anders aanpakken. Tuinieren kan ik hier niet echt, maar wat verzorging en het huishouden betreft probeer ik regelmatig iets uit. Soms is dat vloeken en soms eureka. Ach, een experimentje af en toe moet kunnen, zolang ik er niet ziek van wordt ;)
      Ik ben alvast blij dat je met me meeleest en de tijd neemt om te reageren. Ik hecht veel waarde aan jouw reactie. Net als jij, het is een soort van gevoel dat ik probeer te plaatsen maar het liefst gewoon ervaar. Ik herken wat je zegt over die ziel. Schrijven voelt voor mezelf ook aan als steeds een stapje dichter naar mezelf.

      Verwijderen
  4. Een ding in het bijzonder viel me op aan jouw invulling van deze tag: je totale oprechtheid.

    Ik heb eens geklikt op de links die je hier plaatst naar Ricardo's blogbericht 'De wereld van mama blogs', naar Studio Mishmash, en naar het blog van Emma en John. Ik ben altijd erg geïnteresseerd in mooie afbeeldingen/foto's en in lay-outs. Ben het helemaal met je eens, de lay-out van Emma en John vind ik ook heel mooi en van die afbeelding op Studio Mishmash kan ik ook genieten.
    Dankzij jou heb ik nu ook het blog van Ricardo ontdekt. Die blogpost over de mama blogs vind ik ook wel te pruimen. ;-) Misschien vind ik dat wel omdat ik niet zo heel veel snap van het succes van de mama blogs. Ik dacht vroeger altijd dat iedere moeder - logischerwijs - haar eigen kind het allerleukste vind en er daarom ook graag honderduit over praat. Maar ik dacht ook altijd dat er eigenlijk niemand zo heel graag naar luistert, naar die trotse-moeder-verhalen. Zo zie je maar, blijkbaar zijn er toch een hoop mensen die dat boeiend vinden...

    En euh... is het die 'eind jingle' in die Peugeot reclame, waaraan ik jou doe denken? Dat vind ik wel héél grappig en frappant! Want mijn dochter en ik hebben een 'gimmick' wat een soortgelijke tune betreft. En die zingen we regelmatig even naar elkaar. Dat is deze!

    Ook al lees je dan niet zo superveel blogs, je leest wel interessante blogs. Athans, blogs die mij ook (zouden kunnen) interesseren.
    Het was leuk om jouw invulling van deze tag te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sunny,

      Kijk, dat bedoel ik nou, ik en films. Wist ik veel dat ik moet wachten tot na de reclame om de link te kopiëren. Ik wou het liedje Sunny van Boney M. posten. Nu ben ik natuurlijk wel heel nieuwsgierig naar
      jullie gimmick.
      Ergens ben ik blij dat je oprechtheid opmerkt, want dat vind ik ergens wel belangrijk. Een mening geven is eenvoudig, al zeker over anderen, maar ik hoop toch altijd dat ik kan weergeven wat ik voel.
      Ik lees wel graag verhalen over kinderen en vooral wanneer ik veel herkenning of net totaal geen herkenning zie. Ik heb dat probleem dan eerder bij dagelijkse reviews of postings over de laatste nieuwe mode. Dat verveeld me al snel. Ach, bloggen, het is even zoeken naar interessante blogs, maar daarnaast oh zo verslavend.

      Groetjes

      Verwijderen
    2. Inderdaad, die reviews...
      Posts over de nieuwste mode kan ik nog wel leuk vinden, als het mooi in beeld gebracht is.

      Verwijderen
  5. Bedankt om mij te vermelden en bedankt voor het mooie compliment: ik vind dat super lief!
    Ik lees ook wel graag bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik lees ook 'hééél' graag bij jou moet dat zijn ipv 'wel' graag ... die stomme auto correctie van mijn computer ook altijd ;-)

      Verwijderen
    2. Dankjewel Miss Milla en bedankt dat ik jouw foto mocht gebruiken. Nu heb ik jouw kipjes ook op mijn blog, heel blij mee.
      Ach, correctie, rare dingen kom je daar mee tegen ;)

      Groetjes

      Verwijderen
  6. Leuk om te zien hoe jij deze mooie tag hebt ingevuld. Het is steeds weer een leuke manier om nieuwe blogs te ontdekken.
    Ik kreeg deze tag ook van Sunny Mama en ik heb hem een poosje geleden dus al ingevuld anders zou ik hem zo van je overnemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Godelieve. Het is inderdaad vaak zo dat andere bloggers reeds getagd zijn, ze gaan dan ook zo snel rond. Ergens zou ik nog moeten leren om bloggers te taggen die ik niet ken.
      Groetjes

      Verwijderen
  7. Bedankt om mij meermaals te vermelden in je tag! Het doet mij plezier dat je geniet van m'n blogposts, ook al heb ik een heel andere blog dan jij. Het fijnst aan bloggen vind ik eveneens dat je jouw gedachten/meningen met elkaar kan uitwisselen en zo leer ik enorm bij van andermans ervaringen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan Myriam. Helemaal met je eens, uitwisselen van gedachten is vaak heel leerrijk.
      Bedankt dat ik één van jouw prachtige plaatjes mocht gebruiken.
      Groetjes

      Verwijderen