Top vijf van de dingen die ik graag doe.

moodboard

Ik herlees mijn eigen manifest en bedenk dat het tijd wordt dat ik mijn eigen stappen nog eens overloop. Mijn eerste stap is het maken van een moodboard. Een opsomming van vijf dingen die ik op dit ogenblik graag doe.


Maak een top vijf lijst van dingen die je graag doet. Bepalen wat waardevol is, is niet altijd eenvoudig. Een visionbord maken van jouw favoriete activiteiten kan hierbij helpen. Een lijstje van alle dingen die jou gelukkig maken is in ieder geval een mooi vertrekpunt om te bepalen waar je heen wilt. - Deel 1 van mijn manifest

Ik bestempel een dag als een topdag wanneer ik de tijd vind om:

  • Rustig een kopje koffie te drinken terwijl ik wat lees of gewoon in gedachten verzonken ben
  • Een cake of koeken gebakken heb die lekker zijn
  • Aan yoga kan doen
  • Naar de sauna kan gaan, alleen maar liefst met mijn buurvrouw
  • Ik kan gaan wandelen met de hond, met de kinderen, met vrienden

Mijn moodboard van begin dit jaar vergeleken met nu:

Het valt me meteen op dat ik toen veel meer moeite had met het beperken van mijn keuzes. Veel van de dingen die ik toen als belangrijk bekeek leken dingen die ik niet vaak genoeg deed. Het afgelopen jaar heb ik geleerd dat ze gewoon deel uitmaken van mijn dagelijkse leven. Ik denk constant, ik maak regelmatig foto's, ik knutsel regelmatig. Ik had vooral de indruk dat het allemaal te weinig gewicht innam op de weegschaal. Het is goed zoals het is. Ik voel me veel rustiger nu ik zo gemakkelijk kan kiezen uit die zee van oneindige dingen.

5 opmerkingen:

  1. Mooie moodboards. Het is een mooie manier om onderscheid te maken tussen wat dagelijks belangrijk voor je is en wat bij uitzondering belangrijk voor je is. Ik zit een beetje in die fase waarin ik dat begin te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met mijn leeftijd en mijn beperkingen, neem ik het leven zoals het komt, en iedere dag weer probeer ik gewoon "te leven", me goed te voelen, te doen wat me bevalt en wat ik daarvan aankan... Geen moodboard, geen wensdromen, heel weinig doelstellingen... Ik ben gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Ik ben het helemaal met Nicole eens. En heb meteen zin om eens voor mezelf een moodboard te maken :-)

      Verwijderen
  4. Ik merk trouwens ook dat mijn bezigheden door mijn zwangerschap nu ook meer beperkt zijn, dat ik moest minimaliseren, minder alles willen en dat er daardoor meer rust is.

    BeantwoordenVerwijderen