Een nieuw abonnement - Digitale televisie

TV retro

Net voor kerstmis liet ik mij overtuigen tot de aanschaf van digitale tv. Het was het perfecte kerstgeschenk voor mijn dochter. Alle kindjes in haar klas hadden digitale tv en nu zij eindelijk ook. De overgang naar digitale tv zorgt er voor dat ik voortaan ook de kabeltelevisie opneem in mijn boekhouding.

Mijn vader had het abonnement voor de kabeltelevisie betaald op 2 oktober 2016 en op 24 december werd dit abonnement geannuleerd en omgezet in een abonnement digitale tv. Het kabelabonnement kostte aanvankelijk 192 euro (12*16 euro). Voor de periode tussen 2 oktober en 24 december moest we 37,11 euro betalen. Een tegoed van 148,46 euro werd in mijn factuur gezet. Voor de periode van 24 december tot 01/01/2016 moest ik voor de digitale tv 6,6 euro betalen. Vanaf die periode kwam ik in mijn huidige nieuwe abonnement terecht.

  • Internet Basic 26,99 euro / 100 GB en 50 MB webruimte, 5GB Mail
  • Mobiele Telefonie 15 euro / 150 min, 10,000 sms'en en 1024 MB
  • Digitale televisie 24,70 / Abonnement Kabel-tv 12 euro, Auteursrechten 4 euro en Huur Digicorder 8,7 euro

Ondertussen zijn we het hier in huis reeds goed gewoon van opnames op te nemen en achteraf te bekijken. Een paar drukken op de knop en de favoriete series die op weekdagen worden vertoond staan hier nu in het weekend op het programma. Een stukje luxe waar ik dus maandelijks 12,7 euro extra voor betaal. Voor mij hoeft het allemaal niet, maar voor mijn dochter bezwijk ik vaak veel te snel.

5 opmerkingen:

  1. Ik ben geen tv-kijker, maar als er een film is... en nu kan je die dingen opnemen en bekijken als het je past. Risico: een pak films waar je geen tijd voor vind...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat merk ik hier ook. Ik heb de indruk dat mijn dochter denkt dat we in het weekend alle weekavonden moeten inhalen. Ach, de luxe... Het lijkt vaak zo'n verbetering, maar in werkelijkheid komt het neer op verzamelen.

      Verwijderen
  2. Hier is alles interactief... combinatieabonnement tv telefoon en internet... en uiteraard zeer prijzig... maar luxe went!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn fan van Netflix :-) Kijken wat we willen, wanneer we willen.
    8 euro per maand geloof ik, maar ja, dan hebben we natuurlijk wel een zwaarder internetabonnement moeten nemen...
    Komt wel van pas nu ik zwanger ben en de kleine man kan er geregeld Masha en de beer etc. op kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier nog een netflix fan. Onze kabel ging jaren geleden de deur al uit.
      Heerlijk om te kunnen kijken wanneer je zelf wilt/

      Veel plezier met de nieuwe tv-vorm. Mocht je het opnemen zat zijn, dan kan ik netflix van harte aanbevelen.

      Verwijderen